poniedziałek, 4 czerwca 2018

Dusza, istota wędrująca od ciała do ciała

     Przeczytawszy "Talon na drugie życie" duchowo pozostałam w temacie reinkarnacji. 



   Przypomniała mi się książka o tej tematyce, nawet już o tym wspominałam, którą czytałam jako bardzo młoda dziewczyna. Mam ją do dziś w biblioteczce i chcę Wam o niej opowiedzieć. 
   "Reinkarnacja. Szkic monograficzny" to niewielkiej wielkości dzieło Andrzeja Donimirskiego zaczynająca się wstępem od wydawcy, który bardzo rzeczowo, wręcz pod kątem naukowym rozpatruje kwestie możliwości reinkarnacji. Niektóre tezy wydać się mogą naciągane, inne brzmią dość przekonująco.

    Książeczka podzielona jest na cztery części.  Druga interesuje mnie najbardziej, gdyż jest poświęcona badaniom naukowym poświęconym reinkarnacji. Łatwo się domyślić, chyba:), że autorami badań byli Amerykanie zafascynowani Bliskim Wschodem, Indiami, Cejlonem. Badania polegały, napiszę jedynie pokrótce, na spisywaniu opowieści, czy też wspomnień dzieci o poprzednim wcieleniu oraz na poddawaniu  ludzi hipnozie, żeby wspomnienia przywołać. 
Książka Donimirskiego przybliża także zasady reinkarnacji według starożytnych wierzeń, a także co spotykamy na tamtym świecie, okres między inkarnacjami i wiele innych ciekawy aspektów tego tematu. 
    Zaraz po przeczytaniu książki (wiele lat temu) byłam pod jej ogromnym wrażeniem. Teraz patrzę na nią z większym przymrużeniem oka. Jeśli kogoś temat fascynuje, to dobra pozycja książkowa na początek.




tytuł "Reinkarnacka"
autor Andrzej Donimirski
wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Zetpress
strony 208

 

18 komentarzy:

  1. Nie wiem czy mogę powiedzieć, że ten temat mnie fascynuję, bo to chyba za duże słowo. Ale to naprawdę interesująca kwestia i zdarzyło mi się o tym rozmyślać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od lat czytam książki na ten temat. Akurat tej nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat reinkarnacji jest już dla mnie zamknięty i nie będę do niego wracała :)

    Pozdrawiam :)
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam jak kiedyś znalazłam w domu książkę o życiu po śmierci - byl to zbiór świadectw różnych osób, które opuściły swoje ciało i obserwowały zdarzenia "z góry". Ta książka kiedyś zrobiła na mnie ogromne wrażenie, ale teraz mam całkiem inne podejście do niej. Bardziej sceptyczne. Coś czuję, że z ta książka miałabym podobnie 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. O, ciekawe wydawnictwo!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam, że kiedyś czytałam jakiś artykuł o dziewczynce, która twierdziła, że ma 18 lat i podawała imiona swoich rodziców i rzeczy, które przeżyła jako X. Co ciekawe okazało się, że wszystko co mówiła 5 latka było prawdą związaną z X. Wniosek był taki, że dusza 18 latki mieszkała w ciele 5 latki. Nie wiem na ile prawdziwa jest ta historia ale do dziś mam ciarki kiedy sobie przypominam ten artykuł. Biedni rodzice obu dziewczynek. Btw 5lata z dokładnością opisała śmierć X i rzeczy o których wiedzieli tylko jej rodzice. Więc myślę, że reinkarnacja jest możliwa. Przepraszam, że się tak rozpisałam nie gniewaj się 😘
    Pozdrawiam serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie gniewam:))), przeciwnie cieszę się. Kiedyś oglądałam program o chłopcu z Wielkiej Brytanii w wieku przedszkolnym. Opowiadał mamie różne zdarzenia z poprzedniego życia. Część z nich udało się potwierdzić, część nie. Daje do myślenia.

      Usuń
  7. Bardzo ciekawy tytuł :) Może się skuszę...
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/przedpremierowo-podejrzany-paulina-swist.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej nie moja tematyka. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Temat ciekawy, już kiedyś coś o nim czytałam. Ta też mogłaby mnie zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem ci, że ogólnie takie tematy mnie interesują, ale bardziej w filmach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś się tym interesowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Temat reinkarnacji coraz bardziej mnie ciekawi, a muszę przyznać, że nie czytałam wielu książek na ten temat. Może więc się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tematyka bardzo interesująca dla mnie. Nie miałam okazji jeszcze czytać żadnej książki na ten temat, więc ta pozycja wydaje się idealna na początek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie moje klimaty, więc raczej sobie odpuszczę :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka godna uwagi :) Ciekawy temat.

    OdpowiedzUsuń